Ekonomi

Boeing, Dublin’deki küresel havacılık toplantısında mercek altına alındı

Küresel havacılık finans topluluğu, Boeing’in devam eden güvenlik kaygıları nedeniyle sektörün geleceğini tartışmak üzere Dublin’de bir araya geliyor. Gelişen havacılık finansmanı sektörüyle bilinen bir şehirde gerçekleştirilen konferans, Boeing 737 MAX 9’un kabininde meydana gelen patlamadan bu yana düzenlenen ilk toplantı olma özelliği taşıyor. model kısmen yere indiriliyor.

Havacılık sektörü, salgın sonrası artan seyahat talebini karşılamaya çalışırken; İşçilik ve parça sıkıntısı nedeniyle bu daha da zorlaşıyor. Alaska Havayolları’ndaki son olay, 150 milyar dolarlık jet endüstrisinin tedarik zincirini potansiyel olarak etkileyen ek düzenleyici incelemeleri beraberinde getirdi.

Ascend by Cirium küresel danışmanlık başkanı Rob Morris’e göre sektöre yönelik talep güçlü ancak arz tarafında özellikle Boeing 737 MAX sorunları nedeniyle belirsizlikler yaşanıyor. Morris, arzın yalnızca 2026 veya 2027’ye kadar yetişebileceğini ve son MAX krizinin bu zaman çizelgesini daha da geciktirebileceğini öngörüyor.

Federal Havacılık İdaresi (FAA) kısa süre önce Boeing’in 737 MAX üretim artışını, şirket kalite kontrol endişelerini giderene kadar durdurdu. Bu üretim tavanının süresi şu anda bilinmiyor, ancak kaldırıldıktan sonra sektör, düzenleyicilerin endüstriyel büyümeyi yavaşlatabilecek ek gözetim tedbirleri uygulamasını bekliyor.

Bu son güvenlik endişesi, 2018 ve 2019’daki ölümcül MAX kazalarının ardından ortaya çıktı ve bu da uçak tasarımı ve geliştirilmesinde düzenleyici denetimin artmasına yol açtı. Son olay sırasında filoda gevşek cıvataların bulunması, üretim oranlarını etkileyebilir, yeni uçak geliştirmeyi zorlaştırabilir ve daha sonra bunların üretimini yavaşlatabilir.

Kapasite ihtiyacı olan havayolları yatırım getirilerini artırabileceğinden, büyük uçak siparişleri olan leasing şirketleri de bundan faydalanabilir. Ancak havayolları maliyetleri ve emisyonları azaltmak için gereken yeni teknolojiyi edinmede gecikmelerle karşılaşabilir. Ayrıca daha yüksek kira oranlarıyla karşı karşıya kalabilirler ve bu da potansiyel olarak uçak biletlerinin artmasına neden olabilir.

Dublin konferansı, dünya uçak filosunun yarısından fazlasını temsil eden uçak sahipleri arasında Boeing’e olan güveni ölçmek için bir platform görevi görüyor. Boeing, düzenleyici otoritelerin eleştirileriyle ve yönetim değişikliği çağrılarıyla karşı karşıya kalsa da, şirket bu teklifler hakkında doğrudan yorumda bulunmadı. Boeing CEO’su Dave Calhoun, yanlışları kabul etme ve son patlama gibi olayların tekrarlanmamasını sağlama sözü verdi.

Etkinliğin Pazartesi günkü açılış oturumlarında konuşma yapması beklenen AerCap, SMBC Aviation Capital, Air Lease ve Avolon’un leasing şirketi yöneticilerinin açıklamaları yatırımcılar ve sektör profesyonelleri tarafından yakından takip ediliyor. Bu tartışmaların tonu, sektörün Boeing’in son krizleri ele almasına ve ileriye dönük yoluna yönelik duyarlılığını gösterebilir.

InvestingPro İçgörüleri

Boeing’i çevreleyen devam eden güvenlik endişeleri, şirketin son hisse senedi performansına da yansıdığı üzere, şüphesiz yatırımcı duyarlılığını etkiledi. InvestingPro’nun gerçek zamanlı verilerine göre Boeing’in piyasa değeri 124,3 milyar dolar ve şirket 2023’ün ilk çeyreği itibarıyla son on iki ayda %23,34 gibi önemli bir gelir artışı yaşadı. Bu büyümeye rağmen Boeing olumsuz bir sonuçla kârsız kalmayı sürdürdü. Geçen yıl F/K oranı -43,72 ve aynı dönemde düzeltilmiş F/K oranı -96,39.

InvestingPro Tips, Boeing’in Havacılık ve Savunma segmentinde değerli bir oyuncu olduğunu ancak şu anda %11,44 seviyesindeki zayıf brüt kar marjından muzdarip olduğunu vurguluyor. Analistler önümüzdeki döneme ilişkin faydalarını yukarı yönlü revize etti ancak şirketin bu yıl kârlı olacağını iddia etmiyorlar. Hisse senedi geçen ay çok kötü bir performans sergiledi ve rapor tarihi itibarıyla bir aylık fiyat toplam getirisi %-21,17 oldu.

InvestingPro, Boeing’in mali tablolarını ve hisse senedi performansını daha derinlemesine incelemek isteyen yatırımcılar ve sektör profesyonelleri için ek bilgiler sunmaktadır. Boeing için 9’dan fazla ek ipucu şu anda InvestingPro’da mevcuttur ve hizmete abone olarak bunlara erişilebilir. Yeni yıl indirimi ile aboneler InvestingPro aboneliğinde %50’ye varan indirimden yararlanabiliyor. Bu tekliften yararlanmak için 2 yıllık InvestingPro+ aboneliğinde ek %10 indirimden yararlanmak için kaydolun. SFY24veya 1 yıllık InvestingPro+ aboneliğinde ek %10 indirim için SFY241 Kupon kodunu kullanın. Havacılık endüstrisindeki mevcut belirsizlik ve Boeing’in bu sektördeki konumu göz önüne alındığında bu bilgi özellikle değerli olabilir.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

habergemlik.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu